.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه اندازی سایت موزه رودبار

فرماندار شهرستان رودبار از ایجاد سایت موزه باستان شناسی و آثار تاریخی در این شهرستان خبر داد.

ناصر مردانپور با اعلام اینکه ساختمان موزه در اختیار اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان رودبار است، افزود: موزه مؤسسه ای دائمی به منظور حفظ میراث فرهنگی، هنری و ارتقای فرهنگی جامعه است که به شکلهای مختلف برای عموم مردم فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: موزه ها از مهمترین ابزارها برای معرفی آثار باقیمانده از گذشته به حساب می آیند و در دنیای امروز نقش عمده ای در حیات فرهنگی بشر به عهده دارند.

فرماندار رودبار با اشاره به اینکه این منطقه از تاریخ و قدمت بسیار بالای برخوردار است، افزود: آثار و کشفیات ارزشمند تاریخی و فرهنگی در شهرستان رودبار به ویژه جام مارلیک موید این مدعاست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر موزههای کشور و دنیا آثار تاریخی کشف شده از شهرستان رودبارنگهداری و در معرض نمایش عموم قرار دارد، یاد آورشد: آثار تاریخی ظرفیت مناسبی برای جذب و توسعه گردشگری درهر منطقه است، از اینرو با ایجاد سایت موزه این مهم نیز در شهرستان رودبار تحقق خواهد یافت.

مردانپور با اعلام اینکه موزه به عنوان زیرساخت فرهنگی جامعه می تواند ارزشهای تاریخی و فرهنگی را از طریق خودشناسی به آیند گان منتقل کند، افزود: سابقه تاریخی غنی و بهم پیوسته این منطقه وجود یک موزه منطقه ای را ضروری می سازد

وی ایجاد موزه را یکی از معیارهای خاص جذب توریست در منطقه عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال در منطقه با محوریت موزه، تور و تورگردانی و همچنین معرفی پتانسیلهای موجود منطقه در زمینه های صنعتی و کشاورزی به عنوان توانمندیهای نهفته و قابل بازیافت باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

فرماندار رودباردر ادامه به عمده مشکلات زیتون این شهرستان اشاره کرد و اظهارداشت: واردات بی رویه زیتون، فقدان صنایع تبدیلی، شهرک تخصصی زیتون، مرکز مطالعات زیتون و آفت مگس ازجمله مشکلات این محصول راهبردی است.

وی به نقش اقتصادی زیتون اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این میوه گستردگی فراوانی در کشور پیدا کرده است، اگرچه شهرستان رودبار خواستگاه این میوه و همچنان تولید کننده عمده زیتون است.

مردانپور همچنین با اعلام اینکه شهر لوشان جدا ناشدنی استان گیلان است، تاکید کرد: با حرکت جهادی سیمای شهر لوشان را باید طوری ساخت که افتخار گیلان باشد و مشکلات لوشان باید بصورت جدی بررسی تا دیگران نتوانند سوء استفاده کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 بهمن 1388
اقای مردانپور فوق تخصص وعده و وعید و سخنرانی!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.